๐Ÿ‘‰ 21 Kesalahan Pemasaran Kandungan Walaupun Pakar Membuat (Dengan Contoh)

Bagaimana Membuat Sistem Komunikasi Dalaman di WordPress Menggunakan P2

Adakah anda bimbang tentang membuat kesilapan pemasaran kandungan bahawa tangki strategi kandungan anda? Anda haruslah, kerana pemasaran kandungan merupakan bahagian yang penting untuk menarik dan mengekalkan pelanggan anda, sehingga mendapatkannya salah dapat mahal.

Salah satu cara terbaik untuk mengelakkan merosakkan reputasi dan pendapatan anda adalah untuk belajar dari yang terbaik. Itulah sebabnya kami menjangkau 14 pakar pemasaran kandungan dan bertanya tentang kesilapan pemasaran kandungan terburuk yang mereka buat atau dilihat.

Seperti yang anda lihat, walaupun para ahli boleh membuat kandungan bencana gagal. Pada akhir pusingan ini, anda akan mengetahui strategi pemasaran kandungan yang paling buruk untuk dielakkan. Petua pemasaran kandungan ini akan membantu anda membuat strategi kandungan yang berfungsi.

Sumber Disyorkan: Perlu melayari hasil pemasaran kandungan anda? Dapatkan lebih banyak trafik dan penukaran dengan Panduan Ultimate kami untuk Content Marketing pada tahun 2018.

Mari bermula dengan kisah berhati-hati dari Andy Crestodina mengenai situasi di mana dia membuat kesilapan pemasaran kandungan yang menyakiti reputasinya. Seperti yang ditunjukkan oleh Kreatif Kuno, ucapan umum adalah pemasaran kandungan, dan walaupun ia berkaitan dengan persembahan, pelajaran pada akhirnya berkaitan dengan jenis pemasaran kandungan.

Seperti yang anda akan lihat, dengan semua kandungan ia adalah penting untuk:

  • Elakkan mengelirukan penonton anda mengenai topik anda
  • Berikan apa yang anda janjikan
  • Tumpukan pada mencipta kandungan yang anda benar-benar pakar

Baca terus untuk melihat bagaimana anda boleh mengelakkan kesalahan pemasaran kandungan Andy Crestodina dibuat:

1. Bagaimana Andy Crestodina Terhempas dan Dibakar

Andy Crestodina: Saya sedang dalam perjalanan ke Las Vegas untuk bercakap pada persidangan. Saya bercakap di sana tahun lepas dan saya merasa terhormat untuk menjadi penceramah tertinggi.

Jadi ini sepatutnya tiada masalah, kan?

Penganjur mahu saya menutup analisis sekali lagi. Tetapi sejak saya melakukannya pada tahun lepas, saya ingin memberikan sesuatu yang baru kepada hadirin. Jadi beberapa minggu sebelum acara itu, saya mencadangkan perubahan dalam topik: Google Tag Manager. Program-program telah dicetak, tetapi mereka masih boleh mengubahnya di laman web.

Jadi kita harus baik, kan?

Saya bukan seorang pakar di Google Tag Manager, tetapi saya baru-baru ini menulis jawatan yang popular mengenai topik ini dan saya mendapat pro untuk mengkaji semula slaid saya terlebih dahulu. Semuanya kelihatan baik.

Jadi ini patut baik-baik saja, kan?

Saya memukul pentas di dalam bilik kira-kira 60 orang. Kenyataan pembukaan saya adalah peringatan bahawa program yang dicetak tidak betul. Saya merangkumi topik yang berbeza, jadi jika ada sesi lain yang anda ingin lihat, jangan berasa buruk berjalan keluar. Tenaga di dalam bilik jatuh dan beberapa orang meninggalkan. Lain-lain hanya kelihatan kesal.

Ini bukan permulaan yang baik.

Semasa pembentangan saya pergi, saya tahu saya mengebom. Ini tidak baik. Saya rasa saya mengkhianati mereka. Saya juga boleh mengatakan bahawa beberapa orang agak bosan. Mereka tahu perkara ini. Yang lain keliru. Perkara ini adalah jenis teknikal.

Ini semakin buruk.

Jadi saya mempercepatkan sedikit untuk mendapatkan beberapa mata yang lebih berharga. Saya juga hanya mahu ini berakhir dan berhenti membuang masa orang. Nasib baik, saya mempunyai beberapa kawan dalam penonton. Mereka kelihatan bersimpati. Akhirnya, sudah tiba masanya untuk Q & A. Tidak, saya tidak boleh menjawab soalan terbaik kerana saya berada di luar bidang kepakaran saya.

Kemalangan. Terbakar. Bencana itu selesai.

Sudah berakhir. Dan itu kegagalan hampir lengkap. Saya mendapat bir dengan kawan yang memberitahu saya ia tidak begitu buruk. Tetapi ia adalah. Inilah sebabnya:

  • Penerangan bercetak tidak sepadan dengan sesi. Itulah dosa di persidangan.
  • Saya memberi persembahan baru ke bilik besar. Jangan sekali-kali idea yang baik. Sentiasa menguji persembahan baru pada acara yang lebih kecil.
  • Topik saya adalah di luar pengetahuan saya. Walaupun pembentangan adalah tepat, saya tidak dapat menambah nilai semasa Q & A.

Maklum balas. Inilah yang dikatakan oleh para hadirin. Baca untuk diri sendiri:

Ini adalah sampah di sekeliling … Saya tidak percaya bahawa Andy sebenarnya tahu apa yang dia sedang bercakap walaupun menulis buku di atasnya … Ini adalah salah satu kekecewaan terbesar semua sesi … Terlalu cepat … Hanya tidak berlaku. Tidak ada pembentangan. Dan ini adalah yang besar dalam senarai saya …

Bagaimana saya boleh membetulkan kesilapan pemasaran kandungan ini? Saya benar-benar tidak boleh kerana ia adalah satu peristiwa. Tetapi saya berkongsi cerita. Ini kisah peringatan. Tolong jangan buat apa yang saya buat. Anda telah diberi amaran!

Andy Crestodina adalah pengasas bersama dan Pengarah Strategik Orbit Media, sebuah syarikat reka bentuk web 38 orang yang memenangi anugerah di Chicago. Beliau juga merupakan pengarang Kandungan Kimia: Buku Panduan Illustrated untuk Kandungan Pemasaran. Cari dia di LinkedIn dan di Twitter sebagai @crestodina.

Kini, beberapa pakar kami mendedahkan kesilapan pemasaran kandungan yang paling mereka menyesal.

2. Tidak Memulakan Blog

Heidi Cohen: Kesilapan pemasaran kandungan terburuk saya? Walaupun menulis lajur Analisa Boleh dilakukan dua kali untuk ClickZ sejak tahun 2004, saya menolak memulakan blog saya sendiri. Setelah saya memutuskan untuk memulakan blog, saya menulis selama 6 bulan sebelum membuka tulisan saya ke dunia. Tebak apa yang berlaku: Sangat sedikit.

Pelajaran: Hanya. Do. Ia.

Heidi Cohen adalah Ketua Pegawai Kandungan pemenang Anugerah Pemasaran Bertindak, yang memberi tumpuan kepada media sosial, kandungan dan pemasaran mudah alih. Cari dia di Twitter sebagai @HeidiCohen.

3. Gagal Mengagihkan Trafik

Jeff Bullas: Kesilapan pemasaran kandungan terbesar saya bukan satu kali tetapi kesilapan strategik. Kesilapan? Tidak mengambil keuntungan dari lalu lintas kandungan yang dihasilkan dalam membina senarai e-mel saya.

Ia membelanjakan lebih dari 100,000 pelanggan. Itulah kesalahan besar.

Saya menetapkannya dengan membuat pop timbul yang menerima e-mel dan membina senarai e-mel saya. Hari ini saya mempunyai lebih daripada 160,000 pada senarai e-mel saya.

Jeff Bullas adalah seorang usahawan, blogger, penulis, pemasar dan penceramah utama antarabangsa dan bekerja dengan perniagaan untuk mengoptimumkan jenama digital mereka dengan kandungan, media sosial dan pemasaran digital. Ikuti dia di Twitter sebagai @jeffbullas.

4. Mempunyai Tawaran Salah

Michael Brenner: Kesilapan pemasaran kandungan terburuk yang saya buat pada awal pelancaran hab kandungan untuk SAP. Kami sedar kami perlu mengisi jurang di atas kandungan corong.

Kami merancang dan melaksanakan terhadap jurang itu, berfikir pembaca akan mula menukar ke halaman produk.

Oh budak lelaki, kita salah. TIDAK SATU ditukar selama berbulan-bulan sehingga kita menyedari bahawa kita juga memerlukan strategi penawaran tahap pertengahan.

Michael Brenner adalah penceramah utama yang diiktiraf secara global, pengarang Formula Kandungan, dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pemasaran Pemasaran. Michael mengajar para pemimpin untuk memperjuangkan rakyat mereka dan idea-idea yang membuat impak terbesar. Cari dia di Twitter: @BrennerMichael.

5. Peluang Generasi Lead yang Hilang

Ann Smarty: Kesilapan pemasaran kandungan terbesar saya tidak mengoptimumkan untuk petunjuk selama bertahun-tahun. Saya memulakan blog pada tahun 2010 dan saya tidak melakukan apa-apa untuk membina senarai e-mel yang baik sehingga mungkin 2015.

Saya mempunyai pautan langganan Feedburner RSS dan borang penangkapan e-mel mereka tetapi saya tidak melakukan apa-apa lagi. Tiada panggilan untuk tindakan, tidak menghantar e-mel kepada senarai saya untuk memastikan mereka tidak terlibat.

Hanya beberapa tahun lalu saya mula menukarkan trafik blog saya ke dalam petunjuk:

  • Saya menyediakan akaun Mailchimp untuk menguruskan senarai saya.
  • Saya mengeksport pelanggan Feedburner dan menambahkannya ke akaun Mailchimp saya.
  • Saya menggunakan pelbagai panggilan untuk tindakan (popup dan borang e-mel di tempat) untuk melibatkan pengguna yang berbeza bergantung pada bagaimana mereka menggunakan laman web ini. Jared Ritchey adalah alat yang hebat untuk itu.

Tetapi apabila saya berfikir tentang bertahun-tahun lalu lintas yang saya hilang, saya gemetar.

Nasihat saya kepada sesiapa yang ingin memulakan blog adalah untuk berfikir tentang generasi utama walaupun sebelum melancarkan. Jangan terlepas satu pelawat yang datang ke laman web anda!

Ann Smarty adalah pengurus Jenama dan Komuniti di InternetMarketingNinjas.com serta pengasas MyBlogU.com. Dia adalah bekas Ketua Pengarang Jurnal Enjin Carian. Ikuti dia di Twitter sebagai @seosmarty.

6. Mengabaikan SEO

Barry Feldman: Saya seorang kafir SEO. Atau tidak tahu.

Lihat, semua blogger berjuang untuk membina penonton pada awal pagi, jadi saya tidak akan pergi sejauh mengatakan jika anda belajar perkara penting mencarinya menjadi cakewalk. Bagaimanapun, apabila saya akhirnya membuka mata saya dan mempelajari tali SEO, blog saya melepaskan diri lebih cepat.

Saya belajar banyak tentang bagaimana untuk membuat kandungan yang berpangkat, saya menulis buku, SEO Sederhana untuk Spasi Perhatian Ringkas. Saya menyebut bahawa bukan sahaja untuk memasukkan buku saya, tetapi untuk menekankan bahawa anda tidak perlu menjadi nerd SEO bertaraf dunia. Anda hanya perlu memahami cara membuat dan mengoptimumkan kandungan sehingga mendapat lalu lintas dari Google.

Barry Feldman adalah pengasas Feldman Creative, sebuah agensi butik yang mengkhusus dalam strategi dan pelaksanaan pemasaran kandungan. Beliau adalah pengarang bersama buku baru mengenai penjenamaan peribadi, The Road to Recognition. Cari dia di Twitter sebagai @FeldmanCreative.

7. Bekerjasama dengan Agensi Salah

Erika Heald: Seorang majikan terdahulu cuba mencipta kategori baru, dan saya telah merangka pelan untuk penyelidikan proprietari untuk menyokong usaha tersebut. Agensi kami kembali dengan cadangan yang kami tidak mampu.

Saya terbuang banyak masa cuba meyakinkan mereka bahawa ada cara lain untuk mendapatkan penyelidikan tanpa membelanjakan lebih dari $ 100k. Apabila mereka tidak dapat membuat pilihan yang lebih berpatutan, saya sampai kepada firma penganalisis yang ramah.

Saya dapat bekerjasama dengan mereka dalam kajian proprietari dan webinar, pada satu pertiga daripada kos yang dicadangkan oleh agensi itu. Dan apabila kontrak kami bersambung, kami menggantikan agensi itu.

Erika Heald adalah perunding pemasaran dan penulis bebas yang berpangkalan di San Francisco. Dia memberi tumpuan kepada membantu teknologi dan makanan khusus untuk memulakan strategi pemasaran kandungan mereka untuk memandu generasi utama dan kesetiaan pelanggan. Anda boleh menemuinya di blognya erikaheald.com dan erikasglutenfreekitchen.com, atau menganjurkan sembang Twitter #ContentChat mingguan.

8. Pemasaran Kandungan Pemikiran adalah Mitos

Ileane Smith Kesilapan pemasaran kandungan terbesar saya memikirkan bahawa istilah pemasaran kandungan adalah mitos.

Boy, adakah saya salah.

Saya fikir pertama kali saya mendengar pemasaran kandungan termudah pada 2011, tidak lama selepas saya melancarkan Tips Blog Asas pada tahun 2010. Tidak sampai saya mula mendengar Pemasaran Lama Ini, podcast dari Joe Pulizzi dan Robert Rose, bahawa saya mula membungkus otak saya mengenai konsep dan makna yang sebenarnya. Malah hari ini saya terus mendengar podcast; itu salah satu kegemaran saya!

Namun perkara yang aneh adalah, semakin saya dengar, semakin saya faham bahawa pemasaran kandungan tidak tepat untuk saya.

Sebelum anda berhenti membaca, beritahu saya. Jika anda melihat penerangan ini yang terdapat di laman web Institusi Kandungan Pemasaran, anda akan dapati kata-kata berikut: "kandungan bernilai, relevan dan konsisten".

Nah, sejak beberapa tahun yang lalu, saya hanya berjaya memenuhi dua daripada tiga dalam senarai ini. Ya, kandungan saya adalah berharga (sekurang-kurangnya saya fikir ia adalah), dan ia pasti relevan, tapi apabila saya konsisten saya berikan 6 daripada 10.

Saya tahu, ia adalah pil pahit untuk menelan. Tetapi anda tahu apa yang mereka katakan – mengakui bahawa anda mempunyai masalah adalah langkah pertama untuk mengatasinya.

Joe Pulizzi akan menjadi yang pertama memberitahu anda bahawa jika anda tidak akan komited sepenuhnya kepada pemasaran kandungan, maka anda mungkin juga tidak cuba menggunakannya. Anda perlu semua!

Bagaimana dengan awak? Bolehkah anda mengatakan bahawa anda memenuhi semua tiga syarat? Saya pasti berharap demikian.Tetapi jika anda masih sedikit kasar di sekitar tepi seperti saya, ikuti petunjuk orang seperti Robert dan Joe untuk panduan dan apabila anda sudah bersedia, menyelam masuk.

Berikut adalah beberapa lagi pemasar kandungan untuk belajar dari: Mark Schaefer, Jay Baer, โ€‹โ€‹Syed Balkhi dan Wil Reynolds.

Ileane Smith adalah Blogger, Podcaster, YouTuber dan Diva Media Sosial! Dia menjalankan Tips Blog Asas dan melakukan aliran langsung mingguan di saluran YouTube beliau. Cari dia di Twitter sebagai @Ileane.

Tetapi serta kesilapan kandungan pakar sendiri, mereka juga melihat perniagaan membuat kesalahan pemasaran kandungan yang mahal. Berikut adalah kesilapan kandungan yang anda patut elakkan:

9. Terlalu Promosi

Michael Brenner: Kesilapan kandungan terbesar yang saya lihat syarikat lain membuat adalah untuk membuat promosi kandungan.

Gunakan pemasaran kandungan anda untuk menerbitkan 100% sepenuhnya kandungan fokus pelanggan. Kemudian memupuk pembaca dengan tawaran untuk penglibatan yang lebih mendalam. Akhirnya anda boleh menghantarnya tawaran produk. Tetapi kebanyakan jenama mula mempromosikan produk mereka tidak lama lagi.

10. Tidak Memahami Penonton

Barry Feldman: Penyebut utama pemasar kandungan yang gagal mencapai matlamat mereka adalah kurang memahami pemirsa mereka. Mereka menulis tentang produk mereka atau apa sahaja agenda mereka.

Agenda anda perlu mendidik, menghiburkan dan memberi inspirasi kepada penonton anda. Anda hanya akan berjaya dengan melihat perkara melalui mata mereka.

11. Bermula dengan Produk

Debra Jason: Anda tidak jelas mengenai cara menyampaikan mesej anda. Oleh itu, ia tidak menyerupai – ia menangkis prospek anda.

Jangan tulis salinan yang bermula dengan produk / perkhidmatan. Pelanggan tidak membeli produk; mereka membeli apa produk untuk mereka (iaitu, faedah, penyelesaian). Matlamat anda adalah untuk menarik perhatian pembaca cukup lama untuk mereka mahu berhenti dan membaca semua kandungan anda (atau menonton video anda).

Apa yang anda LAKUKAN untuk menjadikan kandungan anda menarik dan menarik?

Mulakan dengan kebimbangan pembaca anda. Katakan kepadanya "apa yang ada padanya untuk saya?" (WIIFM). Sebagai penulis, buatlah gambar di dalam fikiran anda tentang pembaca anda – gaya hidup mereka, kehendak / keperluan mereka, kesakitan atau kekecewaan mereka. Kemudian, kenali dengan mereka, letakkan diri anda dalam kasut mereka dan tulis.

Beberapa cara untuk melakukannya ialah:

#1. Tumpukan tajuk utama anda kepada manfaat yang paling kuat anda boleh menawarkan pembaca anda. Matlamat utama anda adalah untuk mendapatkan mereka untuk membaca baris seterusnya. Jadi, jika tajuk utama anda tidak menarik perhatian – anda kehilangan penonton anda. Anda mahu orang melihat nilai anda.

#2. Janji sesuatu yang luar biasa TETAPI tidak berbohong. Jangan buat janji yang anda tidak dapat menyimpan atau anda akan kehilangan pembaca. Perlu diingat bahawa berita BAD bergerak lebih cepat daripada yang baik, jadi pastikan pembaca anda gembira.

# 3. Menarik minat dengan:

  • Menggunakan kalimat SHORT, mudah untuk bermula dengan. CLARITY sangat penting.
  • Menulis kepada orang ramai (tidak AT mereka).
  • Menggalakkan mereka membaca lebih lanjut dengan membuat kandungan anda mudah di mata. Sekiranya perenggan anda (atau kalimat anda) berjalan lama, anda akan kehilangan pembaca anda.

#4. Sentuh emosi. Orang bertindak balas secara emosi. Oleh itu, biarkan kata-kata anda menyentuh emosi orang.

Pembicara profesional dan pengarang buku pemenang anugerah, Millionaire Marketing pada Belanjawan Shoestring, Debra Jason telah menjadi seorang penyalin profesional untuk hampir 30 tahun. Ketahui lebih lanjut mengenai Debra di WriteDirection.com dan DebraJason.com, atau ikuti dia di Twitter: @debrajason.

12. Melekat dalam Rut Kandungan

Barry Feldman: Pemasar kandungan yang terlalu banyak adalah satu-trik kuda. Mereka tidak membenarkan blog, hub, vlog, podcast – apa sahaja tempat manis mereka – untuk berkembang dan menutupi lebih banyak tanah dengan pelbagai media yang lebih besar. Jawatan saya, 33 Sumber yang Boleh Diandalkan untuk Dapatkan Idea Pemasaran Kandungan, ditulis untuk mengajar "pencetus" pencipta kandungan bagaimana untuk lebih memahami pemirsa mereka dan mendedahkan topik yang berguna.

13. Mengabaikan Penyelidikan Kata Kunci

Ann Smarty: Unbelievably, saya melihat lebih banyak perniagaan mengabaikan penyelidikan kata kunci. Mereka sama ada kurang analisis mendalam atau kurang pendekatan bersepadu. Penyelidikan kata kunci perlu disepadukan ke dalam semua yang anda lakukan: Pemasaran video, catatan blog, halaman bantuan "Bantuan" halaman, "Perihal" halaman.

Kata kunci bukan hanya untuk kedudukan. Mereka membantu anda memahami apa yang dicari oleh pelanggan anda, dan dengan itu menganalisis permintaan dan mengoptimumkan halaman untuk pengekalan pengguna yang lebih baik. Kata kunci membantu anda menangani keperluan pelanggan dengan lebih baik di halaman laman web anda dan dengan itu membina khalayak, petunjuk dan jualan.

Saya cadangkan menggunakan Serpstat untuk menganalisis kata kunci dan halaman hasil enjin carian. Saya suka bagaimana mereka membiarkan anda menggali jauh ke dalam senarai kata kunci, dan menganalisis betapa sukarnya pangkat untuk kata kunci berdasarkan kompetisi.

Berikut adalah tutorial cepat tentang cara menggunakan Serpstat untuk menemui kata kunci dan inilah satu lagi tutorial untuk mengurus kata kunci dengan niat untuk membuat strategi kata kunci padat.

14. Tiada Pelan

Dua pakar kami memetik kekurangan perancangan di antara masalah pemasaran kandungan terbesar. Inilah yang mereka katakan:

Joel Klettke: Secara amnya, kesilapan pemasaran kandungan terburuk dan paling biasa yang saya lihat ialah syarikat yang tidak mempunyai apa-apa jenis pelan, sajak, penyelidikan atau alasan di sebalik kandungan mereka. Mereka membabi buta mengejar trend atau menulis kepada kata kunci yang ditetapkan tanpa pemikiran lanjut tentang bagaimana keping menghubungkan bersama atau menyambung ke corong keseluruhan mereka.

Pemasaran kandungan bukanlah proses menangkap kandungan sebanyak "relevan" yang boleh anda lakukan; setiap bahagian harus mempunyai tujuan dan matlamat. Harus ada panggilan untuk bertindak dalam potongan, jemputan untuk nilai, tujuan yang lebih besar untuk penerbitan anda daripada hanya menerbitkan sendiri.

Elakkan masalah ini dengan belajar berfikir di dalam corong.BAGAIMANA anda mencipta sekeping? Apa tujuannya? Apakah matlamat orang yang akan membacanya? Bagaimanakah anda dapat meregangkan nilai sekeping itu dengan menaikkan semulanya, atau menyambungnya ke peluang lain untuk belajar atau menukar?

Jika anda tidak masuk dengan rancangan, anda juga boleh menguruskan wang tunai anda ke tandas.

Joel Klettke adalah penasihat penukaran dan perunding CRO di Business Casual Copywriting, di mana dia membantu pelanggan seperti HubSpot, WP Engine dan InsightSquared menjadikan lebih banyak pelawat menjadi pelanggan yang membayar. Ikuti dia di Twitter sebagai @joelklettke.

Erika Heald: Kesilapan pemasaran kandungan yang paling teruk saya melihat pemasar yang melompat masuk dan membuat kandungan tanpa rancangan. Mengambil masa untuk membangunkan strategi kandungan, termasuk persona pembeli yang teguh, memberikan anda asas yang anda perlukan untuk pelan pemasaran kandungan yang berkesan. Tanpa itu, anda hanya terlibat dalam perbuatan rawak kandungan.

15. Mendapatkan Penerbitan Kekerapan Salah

Gail Gardner: Kesilapan pemasaran kandungan terburuk saya melihat perniagaan kecil membuat berkaitan dengan penerbitan kekerapan dan kandungan pada blog mereka sendiri. Mereka perlu memikirkan matlamat blog mereka dan apa yang mereka mahu.

Secara peribadi, walaupun saya suka mereka, saya tidak mahu mendengar dari perniagaan kecil lebih daripada seminggu sekali. Sekiranya anda menyiarkan terlalu kerap atau menghantar terlalu banyak e-mel, penonton anda akan mula menala anda.

Jangan menerbitkan kurang daripada sekali sebulan atau orang yang mempunyai ingatan biasa boleh membenderakan mesej e-mel anda sebagai spam. Dan akhirnya, menerbitkan apa yang masuk akal. Itu mungkin menulis mengenai produk anda atau membuat cadangan hadiah atau perkongsian kajian kes.

Perhatikan siapa sasaran audiens anda, apa yang mereka mahu, dan apa yang anda mahu mereka lakukan. Kemudian menerbitkan antara sekali seminggu dan sebulan sekali apa yang mereka akan berminat dengan yang memindahkan mereka ke arah yang anda mahu.

Gail Gardner adalah Strategi Pemasaran Perniagaan Kecil yang mengasaskan GrowMap.com. Dia boleh didapati sebagai GrowMap di semua platform utama. Anda boleh mencarinya di Twitter sebagai @GrowMap.

16. Gagal Menggalakkan

Andy Crestodina: Kesilapan pemasaran kandungan yang paling biasa bukan kandungannya. Ia adalah pemasaran. Orang menulis sesuatu, menambah imej dan menyiarkan penerbitan, kemudian pergi dengan hari mereka berfikir bahawa mereka melakukan pekerjaan yang baik.

Ini bukan pemasaran.

Jika anda menerbitkan tetapi tidak mempromosikan, tiada siapa yang akan mencari, membaca atau berkongsi artikel anda. Atau hampir tiada siapa. Berikut adalah analitik untuk catatan blog yang diterbitkan, tetapi tidak digalakkan. Terdapat sejumlah 19 lawatan selepas ia hidup. Anda hampir boleh mendengar jangkrik …

Perbaiki? Jangan sekali-kali membuat sekeping kandungan tanpa rancangan untuk mengarahkan lalu lintas kepadanya. Ini bermakna menjajarkannya dengan keyphrase dan topik yang dicari orang. Atau bekerjasama dengan penyokong yang boleh berkongsinya. Atau hantar ke senarai pelanggan yang terlibat yang akan menyukai baris subjek tersebut. Tetapi sekurang-kurangnya banyak usaha untuk promosi sebagai penciptaan.

"Pos dan berdoa" adalah semua kandungan, tiada pemasaran. Dan ia tidak berfungsi.

17. Berfokus pada Kuantiti berbanding Kualiti

Jayson deMers: Saya fikir kesilapan terburuk yang saya lihat ialah pemasar yang memfokuskan pada kuantiti, dan bukannya kandungan yang berkualiti. Terdapat persepsi ini bahawa lebih banyak artikel dalam peredaran akan membawa kepada lebih banyak pengikut dan lebih banyak aktiviti, tetapi itu bukan kes itu.

Beberapa tahun yang lalu, Moz dan BuzzSumo menjalankan analisis yang memperlihatkan majoriti kandungan tidak pernah mendapat satu pautan atau perkongsian, tetapi minoriti kandungan – yang terbaik dari yang terbaik – menarik banyak pautan dan saham.

Apa yang sangat mengecewakan ialah menghasilkan kandungan yang lebih besar akan memberi anda hasil yang lebih baik – tetapi dalam jangka pendek, dan tidak ada tempat yang berpotensi sebagai menghasilkan kandungan berkualiti tinggi.

Pembaikan itu mudah; menghabiskan lebih banyak masa pada setiap bahagian yang anda hasilkan. Termasuk butiran lebih lanjut, lebih ringkas, bergantung pada medium yang berbeza, taut kepada sumber yang lebih tinggi, hujah-hujah yang lebih lengkap, dan tulis dengan cara yang lebih jelas dan lebih banyak audiens.

Ia lebih sukar dan lebih mahal, tetapi pasti lebih baik untuk mempunyai satu artikel fenomenal daripada seratus potongan yang tidak dibaca oleh siapa pun.

Jayson DeMers adalah pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif AudienceBloom, sebuah agensi media pemasaran & media sosial berasaskan Seattle. Anda boleh menghubunginya di LinkedIn atau Twitter: @jaysondemers.

18. Menggunakan Perseorangan Pembeli yang Rusak

Carolyn Frith: Banyak orang pembeli berkumpul bersama-sama berdasarkan pemikiran dalaman (a.k.a. membuat barangan). Dalam tergesa-gesa untuk melancarkan program pemasaran kandungan, pasukan jualan dan pemasaran membincangkan pelanggan mereka, memutuskan apa yang mereka berfikir adalah penting kepada mereka, dan personas asas atas persetujuan mereka.

Masalah? Orang-orang ini akhirnya mempunyai jejak yang berat dari mereka yang bercakap paling kuat dalam organisasi. Mereka mempunyai input zippo dari mereka yang benar-benar tahu apa yang berlaku – pelanggan!

Tidak dapat dielakkan, apabila orang yang menipu memandu jalan, mereka memimpin strategi kandungan dengan sesat. Organisasi akhirnya melabur dalam kandungan anemik yang tidak sama ada untuk menarik pembeli atau untuk memindahkan mereka langkah demi langkah melalui perjalanan membeli.

Pengambilan kunci?

Kecuali anda bercakap dengan pelanggan, tidak ada cara untuk mengetahui di mana mereka menghidupkan maklumat, atau apa yang memicu mereka untuk mengutamakan dan menyelesaikan masalah. Barangan pembelian jurujual anda memetik iklan nauseam adalah harga, tetapi realitinya biasanya lebih kompleks. Intinya adalah bahawa syarikat bersekutu tidak tahu apa yang mereka tidak tahu. Dan itu berbahaya.

Carolyn Frith, Pengarah Eksekutif Strategi Kandungan dan Penciptaan untuk Pemasaran NuSpark, bertujuan untuk menghapuskan dunia mendengkur dan menanggung salinan B2B. Dapatkan e-booknya: Bagaimana Mengatasi 5 Masalah Pemasaran Kandungan Biasa. Cari dia di Twitter sebagai @carolynfrith.

19. Mewujudkan End Dead Kandungan

Heidi Cohen: Pengeluar kandungan masalah yang paling konsisten adalah mencipta kandungan dead dead.

Khususnya, pemasar mendapatkan pelawat ke sekumpulan kandungan atau komunikasi dan, bahkan lebih baik, ada yang mendapatkan pembaca untuk mengambil langkah seterusnya seperti mendaftar untuk e-mel atau memuat turun kandungan.

TETAPI Pemasar kandungan meninggalkan pembaca tanpa menawarkan jalan lain ke kandungan atau hubungan yang saling berkaitan. Dalam fikiran mereka, pemasar berfikir bahawa tindakan seterusnya jelas kepada pembaca. Seperti pemandu mereka memerlukan GPS kandungan untuk mencari kandungan atau tindakan lain.

Kandungan hujung mati mudah untuk dibaiki. Lihat artikel anda, halaman pendaratan, e-mel responder dan e-mel selamat datang. Tawarkan kandungan pembaca anda dari tanjakan ke lain-lain kandungan yang berkaitan kecuali pada halaman di mana anda perlu memberi tumpuan kepada mereka untuk mengambil tindakan.

Nota: Kerja ini boleh dilakukan semasa anda membuat kandungan baru dan mengemas kini kandungan yang lebih lama.

Berikut adalah contoh bagaimana anda boleh menambah kandungan di tanjakan ke kandungan anda:

20. Memalukan tentang kebalikan

Nancy Harhut: Pemasar kandungan melupakan Prinsip Keengganan.

Para saintis tingkah laku telah membuktikan bahawa apabila seseorang memberi kami nikmat, kami merasa terpaksa mengembalikannya. Pemasar kandungan dapat memberikan sokongan itu dengan menyajikan maklumat yang konsisten, tepat pada masanya, berguna kepada khalayak mereka, dan sebagai balasannya, mereka dapat menikmati perniagaan yang dihasilkan.

Walau bagaimanapun, selalunya matlamat yang konsisten, pada maklumat titik tidak diendahkan memihak kepada sesuatu yang keluar – apa-apa – untuk memenuhi tarikh akhir.

Daripada maklumat biasa yang berpusat di sekitar topik tertentu, mereka menerbitkan artikel yang tidak berkaitan dengan artikel, video, maklumat grafik, dan sebagainya yang tidak berkaitan dengan satu sama lain atau tema yang ditubuhkan. Ini memberikan sedikit nilai kepada pasaran sasaran mereka, dan tidak ada alasan untuk pasaran itu merasakan rasa timbal balik.

Untuk membetulkan kesilapan ini, pemasar kandungan perlu mengenal pasti bidang atau kepakaran mereka, dan kemudian membuat dan menyiarkan kandungan yang menyokongnya. Mereka perlu menyediakan garis panduan topik kepada pekerja yang menjana kandungan, dan mengkaji sebarang penyerahan terhadap mereka. Pendekatan ini akan memberikan nilai tetap yang kemudiannya akan mencetuskan Prinsip Pengulangan.

Nancy Harhut bersemangat tentang kesan sains tingkah laku mengenai pemasaran. Syarikat yang mencari kelebihan tambahan memanfaatkannya untuk perundingan, arah kreatif dan pembangunan kandungan. Jangkau dia di [email protected] dan ikuti dia di Twitter: @nharhut.

21. Memberi Up

Jeff Bullas: Salah satu kesilapan pemasaran kandungan terbesar saya melihat orang dan jenama membuat tidak berterusan pada penciptaan kandungan yang konsisten.

Anda perlu memikirkan pemasaran kandungan sebagai permainan bangunan aset jangka panjang digital. Menurut Bill Gates "Kebanyakan orang menaksir apa yang boleh mereka lakukan dalam satu tahun dan meremehkan apa yang boleh mereka lakukan dalam sepuluh tahun."

Lebih masa kandungan akan membina otoriti enjin carian, lalu lintas dan kepercayaan.

Main permainan panjang.


Sekarang bahawa anda tahu pemasaran terbesar kandungan kesilapan pakar-pakar kesal, anda akan dapat mengelakkan mereka untuk membuat strategi pemasaran kandungan yang baik sendiri. Lihat contoh pemasaran kandungan bijak untuk inspirasi.

Lihat panduan pemasaran e-mel kami untuk petua tentang memenangi pelanggan dengan kandungan anda.

Jangan lupa mengikuti kami di Facebook dan Twitter untuk panduan yang lebih mendalam dan pusingan ahli.

Tonton video itu: Cara Membuat Aplikasi Android Untuk Menghasilkan Wang

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: