๐Ÿ‘‰ Adakah Pemasaran E-mel Mati? Inilah Apa Statistik Tunjuk [Dikemaskini 2018]

Bagaimana untuk Tambah Caption ke Imej di WordPress

Dengan begitu banyak cara lain untuk menjangkau pelanggan, banyak pemasar dan pemilik perniagaan tertanya-tanya, adakah masih patut menghantar e-mel?

Jawapan ringkas: Pemasaran e-mel di sini untuk kekal.

Artikel ini akan berkongsi statistik pemasaran e-mel yang menunjukkan bahawa jauh daripada mati, pemasaran e-mel adalah alat penting untuk menarik dan mengekalkan pelanggan. Di sepanjang jalan, anda akan mengambil beberapa maklumat yang akan membantu anda memperbaiki strategi pemasaran e-mel anda sendiri.

Fakta Pemasaran E-mel

Jelaslah: Statistik menunjukkan bahawa e-mel tidak akan berada di mana-mana sahaja.

Adakah anda tahu bahawa kami menghantar lebih banyak daripada 74 trilion e-mel setiap tahun? Dan angka-angka terus naik, dengan 1.8 juta lagi e-mel yang dihantar pada tahun 2017 berbanding 2016, menurut Laporan Penanda Aras E-mel Komunikator 2017.

Pada tahun 2018, angka-angka akan lebih tinggi, seperti Laporan Statistik E-mel Radicati Group terkini. Orang akan menghantar dan menerima 281 bilion e-mel sehari pada 2018, dengan jangkaan 3.8 bilion pengguna e-mel di seluruh dunia menjelang akhir tahun ini. Dalam masa lima tahun, terdapat lebih banyak e-mel, dengan jangkaan 333 bilion e-mel yang dihantar.

Siapa yang menggunakan e-mel? Di AS sahaja, lebih daripada 85% orang dewasa menghantar atau membaca e-mel, Kesudahannya.

Dan bukan hanya orang yang lebih tua menggunakan e-mel. Walaupun munculnya aplikasi pemesejan sosial, 78% remaja gunakan e-mel, katakan Adestra. Malah, mereka menganggap email sebagai "fakta kehidupan seharian".

DMA Insight menunjukkan bahawa 99% daripada kami menyemak e-mel setiap hari. Bagi sesetengah orang, itu sebanyak 20 kali sehari.

Pengambilan kunci: Tidak kira berapa umur kumpulan anda menargetkan atau di mana mereka berada, e-mel tetap menjadi cara terbaik untuk menjangkau khalayak anda.

Bagaimanakah orang biasanya menyemak e-mel mereka – di desktop atau mudah alih? Setakat ini bilangan terbesar menggunakan pelanggan mel iOS, sama ada itu di iPhone atau iPad, kata Litmus. Kumpulan terbesar seterusnya menggunakan Gmail, yang dilaporkan lebih daripada satu bilion pengguna.

Jadi berapa banyak e-mel yang dihantar? Menurut tanda aras e-mel DMS Insight, 2017 kadar penghantaran purata bagi e-mel ialah 98.3%.

(Bandingkan dengan media sosial, di mana anda perlu menghantar mesej anda tepat, dan masih hanya mencapai sebahagian kecil pengikut anda.)

Pengambilan kunci: E-mel menjangkau kebanyakan orang yang mereka maksudkan, jadi pemasaran email tetap merupakan bahagian penting dari strategi pemasaran anda. Berikan e-mel anda peluang yang lebih baik untuk menghubungi pelanggan anda dengan membaca panduan kami: 11 Alasan Mengapa E-mel Anda Pergi ke Kotak Spam dan Cara Pastikan Mereka Tidak.

Pengguna dan Pemasaran E-mel

Jika anda tertanya-tanya bagaimana pemasaran e-mel kelihatan dari sudut pandang pengguna, batasan statistik pemasaran e-mel berikut memberikan beberapa pandangan. Menurut Adestra, pengguna memilih e-mel untuk berkomunikasi dengan jenama yang mereka sambungkan.

E-mel juga merupakan alat komunikasi yang dominan untuk profesional. Beberapa 95% profesional menggunakan e-mel, menjadikannya ideal untuk perniagaan untuk komunikasi perniagaan.

Tidak semua khabar gembira. DMA Insight mengatakan 53% pengguna mengatakan mereka mendapat terlalu banyak e-mel yang tidak relevan daripada jenama.

Dan dengan 17.3% daripada e-mel yang diklasifikasikan sebagai spam menurut penyelidikan Kumpulan Radicati, mudah untuk melihat bagaimana pengguna dapat dengan mudah dimatikan dengan mendapatkan e-mel yang salah.

Ia juga lebih mudah berbanding sebelum ini bagi pengguna untuk melawan balik. Ramai akan dengan melaporkan e-mel sebagai spam jika pemasar tidak mendapat kandungan dan frekuensi yang betul.

Pengambilan kunci: Pelanggan kini mempunyai lebih banyak kuasa untuk menyingkirkan e-mel yang tidak relevan yang mereka benci. Salah satu cara untuk memperbaikinya adalah dengan peribadi pintar yang melampaui hanya menggunakan nama pertama pelanggan. Baca panduan kami untuk mengetahui cara membuat kempen anda lebih peribadi dan relevan dengan penggantian teks dinamik.

Apa Kata Pemasar E-mel

Apabila ia datang kepada perisian pemasaran e-mel, para pemasar dimanjakan untuk dipilih. Tetapi bagaimana perasaan mereka tentang e-mel yang mereka hantar?

Ternyata perkaitan juga menjadi perhatian besar bagi mereka. DMA melaporkan bahawa 38% daripada pemasar hanya mengatakan beberapa e-mel yang mereka hantar adalah relevan. Dan hanya 9% pemasar yakin bahawa semua e-mel yang mereka hantar adalah relevan. Itulah isu, dengan pengguna membuang e-mel tidak relevan.

Kandungan adalah masalah besar bagi pemasar e-mel. Menurut DMA, 25% daripada pemasar mempunyai masalah mendapatkan kandungan untuk kempen pemasaran e-mel mereka. Oleh kerana kita tahu bahawa kandungan adalah salah satu cara utama untuk menarik dan mengekalkan khalayak anda, mencari cara untuk membuat kandungan yang baik harus menjadi keutamaan bagi mana-mana pemasar. Lihat panduan pemasaran kandungan kami untuk bantuan dengan menggunakan kandungan untuk mengembangkan senarai anda.

Seperti yang kita selalu katakan pada Jared Ritchey, satu cara untuk mengetahui sama ada e-mel anda berfungsi adalah untuk menguji mereka. Ternyata pemasar bersetuju, kerana kebanyakan menguji e-mel mereka. Walau bagaimanapun, 1 dalam 6 TIDAK menguji, dan 1 dari 5 tidak merasa yakin tentang ujian, kata DMA Insight.

Jangan bimbang; kami telah mendapat punggung anda dengan Panduan Ultimate untuk Split Testing Email Newsletter anda.

Pengambilan kunci: Pemasar e-mel bersetuju dengan pengguna mengenai isu relevan dalam pemasaran e-mel. Ini akan menjadi lebih penting, jadi ada kerja yang perlu dilakukan di sini.

ROI Pemasaran E-mel

Satu lagi masalah orang yang tertanya-tanya adalah ROI pemasaran e-mel. Dengan kata lain, adakah ia berbaloi? Uh, yeah! Perbandingan kami sendiri dari pemasaran e-mel vs media sosial menunjukkan bahawa e-mel mengatasi sosial dengan batu. Dan Ketua Pemasar mengatakan ROI pemasaran e-mel adalah 28.5% lebih baik daripada untuk mel terus.

Masih tidak yakin? Ketua Pemasar juga mengatakan bahawa pemasaran e-mel mengatasi taktik lain untuk generasi utama, sementara Hubspot menjelaskan bahawa ia meningkatkan jualan.E-mel hari Isnin juga meletakkan nombor di atasnya: setiap dolar yang anda habiskan untuk pemasaran email membawa anda $ 38 sebagai balasan.

Pengambilan kunci: walaupun jumlahnya berbeza-beza, semua statistik bersetuju bahawa pemasaran email memberikan ROI yang sangat baik. Ketahui ROI kempen anda sendiri dengan membaca panduan kami tentang Bagaimana Mengukur Keberkesanan Kempen E-mel Anda.

Faedah Pemasaran E-mel

Jadi, apakah beberapa manfaat pemasaran e-mel yang menjadikannya suatu keharusan untuk pemasar?

Ingat bagaimana kita mengatakan bahawa pengguna masih seperti email? Ternyata bahawa mereka gunakan e-mel untuk membeli-belah dan cari tawaran. Itulah yang kurus dari Clench Media). Beberapa 45% orang menebus kupon melalui peranti mudah alih mereka.

Clench juga peminat jangkauan dan penyesuaian e-mel. Terdapat banyak kaedah komunikasi lain di luar sana, tetapi e-mel telah berjaya menyesuaikan diri dan tetap relevan.

Bagi kami, salah satu sebab utama untuk menggunakan e-mel ialah platform media sosial datang dan pergi. Masa apabila MySpace relevan adalah jauh di masa lalu, tetapi sesetengah orang masih terasa teruk dari penutupan Vine.

Laman media sosial juga boleh mengambil profil anda pada bila-bila masa. Ia berlaku kepada pemain skydiver terkenal Felix Baumgartner, yang mempunyai lebih dari satu juta peminat pada masa itu. Membuat anda berfikir, bukan?

Itulah sebabnya masuk akal untuk memberi tumpuan kepada senarai pemasaran e-mel anda sendiri. Apabila anda membina senarai, anda memiliki senarai itu tetapi anda tidak memiliki sosial. Itulah sebabnya email adalah cadangan jangka panjang yang lebih baik untuk dihubungkan dengan pelanggan anda.

Pengambilan kunci: Pemasaran e-mel telah menunjukkan ia mempunyai keupayaan untuk berkembang jadi ia adalah satu kemestian bagi pemasar yang ingin kekal relevan dengan pelanggan mereka. Ketahui cara memulakan strategi pemasaran e-mel anda sendiri dalam Panduan Ultimate kami untuk Pemasaran E-mel untuk Pemula.

Pemasaran E-mel Mudah Alih

Hari ini, tiada siapa yang mampu mengabaikan pemasaran e-mel mudah alih. Ingat pengguna 1 bilion pengguna Gmail yang disebutkan tadi? Nah, 75% pengguna Gmail menggunakan peranti mudah alih. Dan jangan lupa tentang semua pengguna iOS tersebut.

Ketika datang ke email, telefon pintar rock! Menurut Adestra, 83.8% orang menggunakan telefon mereka untuk menyemak e-mel peribadi dan 34% menggunakannya untuk e-mel perniagaan. Malah, e-mel merupakan aktiviti kedua paling penting yang dilakukan pada telefon pintar, dengan lebih daripada separuh daripada semua e-mel dibaca pada peranti mudah alih.

Jika anda menyasarkan demografi yang lebih muda, maka perhatikan ini: hampir semua orang muda menggunakan telefon pintar. Dan 73% remaja dan 81% milenial menggunakan "kotak masuk kotak" untuk memutuskan cara mengendalikan e-mel mereka. Maksudnya jika mereka fikir e-mel anda kelihatan tidak relevan, mereka akan mengabaikannya.

Malah, Adestra berkata 57% daripada pengguna muda mempunyai alamat e-mel hanya untuk e-mel yang mereka tidak boleh membuka!

Pengambilan kunci: Ia tidak lagi pilihan untuk mempunyai kempen yang berfungsi dengan baik pada peranti mudah alih. Jika tidak, anda kehilangan banyak sambungan, pelanggan, petunjuk dan jualan yang berpotensi. Untuk menyelesaikan masalah ini, baca panduan kami mengenai Cara Mencipta Optin Mudah Alih.

Privasi E-mel

Dengan realiti GDPR bagi pelanggan berasaskan EU, isu privasi lebih penting daripada sebelumnya pada tahun 2018. Ramai pengguna gembira untuk berkongsi maklumat peribadi, tetapi 88% daripada mereka mahu ketelusan tentang bagaimana maklumat itu digunakan.

Nasib baik, DMA mengatakan 72% pemasar merasa agak bersedia untuk peraturan baru. Dan 36% mengharapkan kesan positif terhadap strategi pemasaran e-mel mereka. Pusat keutamaan akan menjadi bahagian penting dalam proses ini, dan 9% pemasar B2B menghantar pengguna di sana apabila mereka berhenti berlangganan.

Pengambilan kunci: Sudah tiba masanya untuk mendapat serius mengenai privasi e-mel. Lihat panduan GDPR kami untuk lebih lanjut mengenai isu ini.

Ramalan Pemasaran E-mel untuk 2018 dan Beyond

Jadi, apa yang akan datang dalam pemasaran e-mel sepanjang tahun depan atau lebih? Litmus mempunyai beberapa ramalan pemasaran e-mel yang perlu kita perhatikan:

  • Interaktiviti, di mana penerima e-mel boleh berinteraksi dengan kandungan anda tanpa meninggalkan e-mel. Ini termasuk mewujudkan pengalaman yang lebih kaya untuk pelanggan
  • Pemperibadian dan mewujudkan nilai seumur hidup untuk pelanggan dan pelanggan
  • Mencipta kandungan e-mel yang lebih pendek dan lebih banyak "snackable"
  • Memperbaiki akses e-mel untuk pelanggan kurang upaya
  • Menghantar lebih banyak e-mel yang teks sahaja

Litmus juga mencadangkan lebih banyak bercerita dalam e-mel, dan secara umumnya menjadi manusia.

Pengambilan kunci: Pelanggan akan mengharapkan pengalaman e-mel yang lebih interaktif, dan pemasar perlu menggunakan lebih banyak alat dan teknologi untuk menyampaikannya.

Striata juga mempunyai beberapa trend yang dicadangkan oleh pemasar e-mel. Ini termasuk:

  • Menghantar e-mel yang diperibadikan
  • Mengintegrasikan pembelajaran mesin ke dalam automasi pemasaran e-mel
  • Menjadi relevan kepada pengguna merentas semua saluran

Pengambilan kunci: masa depan kelihatan cerah untuk pemasaran e-mel tetapi pemasar mesti terus jari kaki mereka untuk mendahului trend yang akan datang.

Jadi, adakah pemasaran e-mel mati? Sudah jelas kepada kita bahawa (dengan meminta maaf kepada Mark Twain) laporan kematian pemasaran e-mel sangat dibesar-besarkan.

Jauh dari mati, pemasaran e-mel masih hidup, dan semakin relevan bagi anda untuk mencapai khalayak seluruh generasi. Beri diri anda permulaan kepala dengan memeriksa garis subjek ini yang meningkatkan kadar e-mel anda.

Untuk lebih banyak panduan percuma untuk pemasaran e-mel, pastikan anda mengikuti kami di Twitter dan Facebook.

Tonton video itu: Dewaweb – Tutorial WordPress – Bagaimana Cara Memasukkan Media Gambar dan Video ke Postingan

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: