๐Ÿ‘‰ WordPress Plugin Pembersihan Spring, Ia bukan hanya untuk Spring!

Cara Mencipta Post Blog WordPress Baru

Baru-baru ini sebuah artikel Ryan Imel menyiarkan pada WPCandy mengenai penekanan lebih lanjut mengenai pentingnya jumlah plugin aktif mengilhami beberapa perbahasan. Hujahnya pada dasarnya adalah bahawa mengurangkan jumlah plugin yang berjalan di laman WordPress anda bukan merupakan cara yang sah untuk memastikan prestasi yang lebih baik. Ya, mempunyai sejumlah besar plugin mungkin agak tidak logis pada masa-masa tertentu, tetapi isu asas sebenarnya adalah begitu banyak plugin yang telah anda pasang, itu adalah kualiti mereka yang penting. Mereka harus menjadi plugin kualiti terbaik yang boleh anda temukan untuk melakukan kerja.

Keadaan

Semua orang mahu laman web mereka berjalan dengan optimum, dan semua orang membuat sedikit pengorbanan dalam prestasi untuk mendapatkan fungsi yang mereka perlukan. Walaupun anda mendapat perkara dan berjalan, anda mungkin memasang beberapa pemalam yang berlainan atau apabila masa berlanjutan, plugin yang lebih baik mungkin dikeluarkan. Senarai pemalam itu boleh agak lama, dan anda mungkin telah melupakan apa yang sesetengahnya lakukan!

Sudah tiba masanya untuk Spring Clean, dan tentu saja ini boleh dilakukan sama ada ia sebenarnya Spring atau tidak.

Assess What You Got Got

Langkah pertama adalah melalui senarai pemalam anda dan perhatikan apa yang anda tidak perlukan lagi, tidak pasti jika anda memerlukan, atau hanya melupakan apa yang mereka lakukan. Kemudian periksa, dan jika ternyata anda tidak memerlukannya … matikannya!

Semak Apa Yang Kiri

Langkah kedua ialah mengkaji semula plugin yang masih aktif. Adakah mereka plugin terbaik untuk pekerjaan itu? Kini adalah masa yang baik untuk melihat jika ada plugin yang lebih baik untuk menggantikannya, atau jika anda bernasib baik, plugin yang lebih baik yang boleh menggantikan lebih daripada satu yang anda sudah sedia ada.

Apa yang perlu dicari

Apabila anda sedang mencari pengganti pengganti yang lebih baik, atau jika anda memerlukan plugin baru dan tidak pasti bagaimana untuk menentukan yang terbaik, berikut adalah beberapa perkara yang perlu dicari pada plugin dari direktori WordPress.org:

  1. Muat turun

    Orang ramai memuat turun plugin, dan jika ia baik, mereka boleh menggunakannya di beberapa laman web, dan mereka boleh mengesyorkannya kepada orang lain yang melakukan perkara yang sama. Jadi ada peluang yang cukup baik bahawa plugin dengan banyak muat turun adalah yang baik. Terutamanya apabila digabungkan dengan …

  2. Penilaian

    Jika plugin mempunyai banyak muat turun, banyak penarafan, dan masih mempunyai penarafan purata yang tinggi maka itu mengatakan banyak tentang kualitinya. Orang tidak menilai penilaian yang tinggi.

  3. Dikemaskini Terakhir

    Baru-baru ini plugin telah dikemas kini, lebih baik peluang anda itu serasi dengan versi WordPress anda, dan diharapkan lebih cenderung untuk menjadi serasi dengan versi seterusnya juga.

  4. Keserasian

    Dengan sedikit nasib, sesetengah orang akan memberikan maklum balas Broken / Works pada plugin dengan versi tertentu anda WordPress (semoga yang paling baru-baru ini!) Dan jelas semakin banyak peluang anda.

Juga, lakukan beberapa carian pada "plugin terbaik untuk X" dan lihat apa yang timbul! Salah satu keindahan WordPress adalah komuniti yang luas, dan ada peluang yang baik orang lain melakukan kajian ini sebelum anda dan semoga menerbitkan penemuan mereka di blog WordPress di suatu tempat untuk anda cari.

Pastikan Track Of What's Changed

Satu lagi perkara yang perlu dilakukan ialah mengukur prestasi pemasangan WordPress anda, dan apabila anda menambah plugin, bandingkan perubahan itu. Ini mungkin perubahan yang boleh diterima, tetapi jika plugin baru tiba-tiba membunuh prestasi maka mungkin ada masa untuk menghapusnya dan mencari pengganti. Walau bagaimanapun, sesetengah plugin hanya memerlukan lebih banyak sumber kerana fungsi yang mereka lakukan, tetapi selagi anda mempunyai persediaan caching yang baik kesannya kepada pengguna anda dapat diminimumkan.

Simpan Track Of What's Important

Singkatnya, memasang plugin pada blog WordPress anda adalah seperti menambah mod ke kereta anda. Sekiranya anda mempunyai kereta yang sangat baik, anda perlu berhati-hati dengan apa-apa penambahan yang anda buat. Anda mahu mereka memuji kereta, melakukan kerja yang mereka perlu lakukan (dan baik), dan anda tidak mahu hanya secara rawak melampirkan apa-apa perkara lama yang anda temukan.

Sebelum mencari plugin untuk memasang, buat senarai fungsi yang anda perlukan, dan kemudian cari plugin terbaik yang anda boleh lakukan untuk perkara-perkara tersebut. Menyemak imbas direktori plugin tanpa tujuan khusus seperti mengembara lorong kedai runcit tanpa senarai membeli-belah … anda akan pulang dengan lebih daripada yang anda keluar untuk mendapatkan, dan sebahagian yang baik akan menjadi junk yang anda tidak perlukan.

P.S. Jika anda mendapati sesuatu yang sejuk semasa melayari direktori penyemak imbas, maka beritahu kami, supaya kami dapat menyebarkannya.

Japh adalah penginjil WordPress untuk Envato, dan pembangun web freelance. Beliau telah melakukan pembangunan laman web dan latihan selama lebih dari 12 tahun, dan mengkhususkan diri dalam PHP, MySQL, dan Javascript. Dia juga suka bekerja dengan WordPress dan API..

Tonton video itu: Membuat Postingan / Tulisan Artikel Baru di WordPress. Tutorial WordPress (bahagian 3)

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: