๐Ÿ‘‰ 6 Membawa Kesilapan Membina Kesalahan yang Membiayai Anda Beribu-ribu Penukaran

Persevero – Tema Kanak-kanak Kejadian Percuma oleh WPBeginner

Adakah anda berjuang untuk menjana petunjuk dan mengubahnya menjadi pelanggan yang membayar? Pemasar pintar tahu bahawa penukaran bergantung pada seberapa baik anda memupuk petunjuk anda, dari saat mereka mendaftar untuk senarai email anda hingga saat Anda membuat lapangan penjualan Anda. Dalam siaran ini, kami akan meliputi 6 kesilapan memimpin yang membawa anda beribu-ribu penukaran.

Bayangkan perniagaan dengan produk yang sangat baik dan harga yang kompetitif, tetapi bukan satu pelanggan untuk membeli.

Itulah yang membanting, bukan?

Kebetulan, perniagaan itu belum memupuk petunjuk mereka.

Dalam satu kajian oleh Marketing Sherpa, penetapan kesilapan memimpin memimpin membawa peningkatan sebanyak 79% dalam penukaran. Itu beribu-ribu penukaran yang pulih!

Apabila dilakukan dengan betul, memimpin memimpin dapat membantu anda untuk menjana lebih banyak peluang dan menukarkan lebih banyak prospek ke pelanggan, sehingga menghasilkan peningkatan yang besar.

Berikut adalah contoh bagaimana proses memimpin memimpin mungkin kelihatan seperti:

Infographic melalui Boston Turner Group

Seperti yang anda dapat lihat, petunjuk tidak berubah menjadi pelanggan dengan serta-merta. Anda perlu memanaskannya terlebih dahulu, dan secara sistematik membina hubungan dengan mereka sebelum mereka bersedia untuk membeli. Tugas anda adalah untuk meletakkan sistem yang berkesan untuk mewujudkan perjalanan individu untuk setiap pemimpin yang datang di laman web anda.

Malangnya, kebanyakan pemasar membuat beberapa kesalahan maut sepanjang jalan yang membunuh penukaran mereka.

Adakah anda membuat salah satu kesilapan memimpin ini? Mari kita cari …

Kesalahan # 1. Melangkau Fasa Penyelidikan

Apabila ia datang untuk menjana petunjuk dan membuat jualan, memahami prospek ideal anda adalah segalanya.

Dan itu mengambil sedikit penyelidikan.

Ini adalah fasa proses yang kebanyakan orang ingin melangkaui, tetapi jika anda, anda hampir pasti gagal. Tidak kira apa produk atau perkhidmatan anda, anda tidak boleh menjualnya kepada sesiapa kecuali anda benar-benar memahami orang yang benar-benar sempurna untuk.

Jika anda sudah mempunyai beberapa jualan di bawah tali pinggang anda, tinjau pelanggan anda. Ketahui mengapa mereka membeli produk anda dan cuba mengenali mereka dengan lebih baik. Apakah keadaan seperti sebelum produk anda? Bagaimanakah ia berubah selepas mereka membeli produk anda? Maklumat ini adalah kunci untuk mencari dan menukar lebih banyak orang seperti mereka.

Sekiranya perniagaan anda benar-benar baru dan anda mempunyai pelanggan sifar, anda perlu melakukan lebih banyak penggali. Gunakan alat seperti Insight Audience Facebook untuk mengetahui tentang penonton pesaing anda.

Apa yang anda perlu lakukan ialah memasukkan halaman Facebook pesaing anda ke medan Kepentingan, dan segala macam maklumat mengenai penonton mereka akan muncul:

Anda juga boleh menggunakan platform media sosial yang lain seperti Quora untuk mengetahui apa masalah pasaran sasaran anda sedang bergelut dengan. Cuma cari topik yang berkaitan, dan semua soalan mengenai topik itu akan muncul (mis. "Pemakanan"):

Satu lagi cara terbaik untuk mengetahui mengenai prospek ideal anda adalah dengan melihat ulasan buku Amazon yang berkaitan dengan produk atau penyelesaian anda. Sebagai contoh, anda boleh melihat ulasan buku nutrisi (baik positif dan negatif) untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perjuangan yang dihadapi oleh orang ramai berkenaan dengan pemakanan yang sihat.

Kesalahan # 2: Tidak Mengoptimumkan Magnet Utama Anda

Mudah-mudahan, anda sudah menggunakan magnet pendorong kepada prospek rasuah etika untuk memberi anda alamat e-mel mereka.

E-mel adalah maklumat yang paling penting untuk ditangkap bagi mana-mana pemasar dalam talian, dan ia lebih penting daripada sebilangan pengikut media sosial.

Walau bagaimanapun, walaupun kebanyakan pemasar kini memahami pentingnya e-mel, apa yang paling tidak dipahami oleh pemasar ialah cara sepenuhnya mengoptimumkan magnet utama mereka.

Apabila anda memaksimumkan potensi mereka, magnet memimpin boleh meningkatkan penjanaan dan penukaran utama sebanyak 400%! Walau bagaimanapun, jika anda membawa magnet tidak menarik atau ia tidak diletakkan dengan betul di laman web anda, maka ia akan jatuh.

Berikut adalah cara utama yang anda harus mengoptimumkan magnet utama anda untuk mendapatkan penukaran paling banyak:

  • Magnet utama utama, anda akan menyelesaikan masalah besar yang dihadapi oleh pembeli anda.
  • Untuk halaman pos blog, gunakan naik taraf kandungan sebagai magnet utama anda (ini adalah magnet memimpin yang anda buat khusus untuk catatan blog individu, dan mereka membantu pembaca mengambil langkah seterusnya selepas membaca).
  • Borang optin anda harus dioptimumkan sepenuhnya untuk penukaran (menggunakan senarai semakan 63 mata kami untuk membuat bentuk optin muktamad).
  • Borang optin anda harus ditempatkan pada 14 tempat penukaran yang tinggi di laman web anda (anda harus selalu menyertakan pop keluar dan pop timbul skrol, selain memasukkan bentuk dalam kandungan anda).
  • Pastikan magnet utama itu sendiri direka dengan baik dan berharga, supaya prospek anda akan sangat kagum apabila mereka memuat turunnya.
  • Split menguji magnet memimpin anda untuk melihat yang menawarkan resonasikan yang terbaik.

Bacaan yang disyorkan: Memimpin Pelan Magnet: Cara Mencipta Magnet Utama yang Mengubah

Kesalahan # 3: Gagal Melaksanakan Kempen E-mel Memupuk Utama

Sesetengah pemasar tidak mempunyai masalah menangkap petunjuk, tetapi mereka masih berjuang untuk membuat jualan. Masalah ini paling sering disebabkan oleh kekurangan kempen memupuk memimpin yang berkesan.

Bayangkan diri anda dalam kasut prospek anda. Mereka melawat laman web anda, mereka suka apa yang mereka lihat, dan mereka suka magnet utama anda. Bagaimana sekarang?

Jangan jatuhkan muat turun anda dan lepaskan petunjuk anda dalam keadaan sejuk. Berikut adalah contoh tentang apa yang perlu anda alami:

Infographic melalui Jambatan Client

Berikut adalah beberapa langkah untuk mencipta kempen memupuk memimpin yang serupa yang mengubah prospek menjadi pembeli …

Langkah 1. Pilih matlamat untuk memupuk kempen memimpin anda.

Apakah tindakan akhir yang anda mahu prospek anda diambil? Apakah produk atau produk apa yang anda mahu mereka beli, dan dalam urutan apa?

Ini mudah, tetapi menentukan matlamat anda akan membantu anda membalikkan jurutera perjalanan yang prospek anda akan diambil untuk menjadi pelanggan yang membayar.

Langkah 2. Segmen senarai anda.

Kempen memimpin memimpin anda harus kelihatan sedikit berbeza untuk setiap plumbum, bergantung pada bagaimana mereka mendapat senarai e-mel anda di tempat pertama dan kepentingan / keperluan tertentu mereka. Melakukannya boleh membawa anda 14.45 kadar terbuka yang lebih tinggi dan 62.835 klik yang lebih tinggi melalui kadar rata-rata.

Untuk segmen senarai anda, masukkannya ke dalam kumpulan yang lebih kecil berdasarkan kriteria tertentu, seperti demografi, persona pembeli, minat, peringkat dalam kitaran jualan, dan sebagainya. Untuk mempelajari semua cara yang berbeza untuk membahagikan senarai anda, lihat siaran kami yang lain pada 50 Cara Pintar untuk Segmen Senarai E-mel Anda Seperti Pro.

Langkah 3. Pilih perisian pemasaran e-mel yang mantap.

Untuk kempen memimpin memimpin anda menjadi berkesan, anda perlu alat yang tepat untuk menyelesaikan tugas. Ini bermakna mendapatkan perisian pemasaran e-mel yang cukup mantap untuk mengendalikan keperluan segmentasi dan autoresponder anda.

Beberapa pilihan yang baik termasuk:

  • MailChimp
  • Aweber
  • ActiveCampaign
  • InfusionSoft
  • HubSpot
  • ConvertKit

Saya secara peribadi menggunakan ConvertKit, dan saya sangat gembira dengan tahap pilihan dan perkhidmatan untuk harga.

Langkah 4. Paparkan seluruh kempen anda.

Buat garis besar e-mel yang anda akan hantar ke setiap segmen senarai anda. E-mel ini harus memasukkan kedua-dua e-mel yang didorong nilai dan emel yang didorong tawaran supaya pelanggan anda mengetahui, suka dan mempercayai anda sebelum anda meminta jualan.

Juga, ingat bahawa banyak prospek tidak akan membeli kali pertama anda bertanya, namun mereka boleh membeli dari anda di jalan. Ingat untuk tidak bergantung sepenuhnya kepada satu siri autoresponder e-mel: anda perlu mempunyai rancangan untuk interaksi yang berterusan dengan senarai e-mel anda walaupun selepas siri telah berakhir (cth., Anda boleh menghantar e-mel pelanggan anda setiap kali anda menerbitkan pos blog baru).

Langkah 5. Tulis jujukan autoresponder anda.

Kini sudah tiba masanya untuk menulis urutan anda. Itulah topik yang besar dalam dan dari dirinya sendiri, jadi kami telah menyediakan anda dengan satu lagi jawatan yang meliputi 19 Trik Cepat dan Kotor untuk Menulis E-mel yang Lebih Baik.

Secara umumnya, tulis seolah-olah anda bercakap dengan hanya satu orang bukannya keseluruhan senarai anda secara keseluruhan, dan menggunakan bahasa yang mereka akan berkaitan dengan pada peringkat peribadi (mengelakkan kering, bercakap korporat).

Langkah 6. Pantau dan tingkatkan kempen anda.

Seperti mana-mana kempen, anda akan mahu memantau, menguji, dan memperbaiki urutan memimpin anda. Gunakan analisis pemasaran e-mel anda untuk mengetahui di mana pelanggan anda turun.

Anda juga boleh menghantar kaji selidik ke senarai anda pada titik kritikal sepanjang urutan anda untuk membantu anda menyelesaikan masalah mengapa seseorang tidak membeli, atau apa yang mereka akan lebih cenderung untuk membeli sebaliknya.

Bacaan yang disyorkan: 6 Langkah untuk Mencipta Siri E-mel Autoresponder Yang Efektif

Kesalahan # 4. Mengabaikan Susulan

Apabila salah satu petunjuk anda menaikkan tangan mereka dan menyatakan bahawa mereka benar-benar berminat dengan produk anda, adakah anda menindaklanjuti dengan mereka?

Mungkin mereka tidak membeli segera kerana mereka terpaksa memikirkannya. Adakah anda mengingatkan mereka bahawa mereka perlu membuat keputusan?

Untuk sebahagian besar, sejauh mana anda berjaya menjadi peneraju dalam pembelian pelanggan, bergantung pada seberapa baik anda mengikuti perkembangan. Dengan kata lain, halangan besar yang menonjol antara menukarkan prospek ke pembeli adalah tugas menindaklanjuti.

Kajian menunjukkan bahawa kira-kira 40-50% petunjuk tidak disusuli! Itulah peluang yang terbuang besar, belum lagi banyak yang hilang (jika tidak) paling) mungkin akan membeli dari pesaing.

Berikut adalah beberapa amalan terbaik susulan yang boleh anda lakukan sekarang:

  • Gunakan sistem CRM anda untuk menyemak dan ikut serta dengan semua petunjuk anda.
  • Jadilah responsif kepada prospek dengan memberikan jawapan kepada semua soalan mereka.
  • Mengikut Kajian Perniagaan Havard, perniagaan yang berhubung dengan bakal pelanggan dalam masa sejam menerima pertanyaan hampir 7 kali lebih mungkin untuk menukar petunjuk. Jadi ikuti dengan pantas!
  • Automasi bahagian-bahagian sistem susulan yang anda boleh. Anda tidak akan dapat mengotomatikasikan panggilan satu sama lain anda, tetapi anda masih dapat mengautomasikan perkara seperti kempen memimpin memimpin anda (diterangkan di atas) dan penjadualan panggilan anda.

Berikut adalah beberapa alat yang disyorkan yang boleh membuat proses susulan kurang daripada sakit kepala:

  • FollowUp.cc – untuk menjadualkan susulan anda
  • Olark – untuk mengikuti prospek yang betul kerana mereka melayari laman web anda
  • Survik – untuk mengikuti tinjauan
  • Whoisvisiting – untuk menindaklanjuti pelawat laman web yang tidak diketahui

Kesalahan # 5. Kekurangan Jualan Jualan Berkesan

Walaupun penjualan bermula dengan mencari penarik tangan untuk tawaran anda, ia tidak berakhir di sana. Ia tidak berakhir dengan tindak lanjut anda.

Langkah terakhir adalah jualan anda.

Sama ada atau tidak jualan jualan anda sebenarnya berkesan dalam mengubah prospek ke pembeli akan menentukan kejayaan atau kegagalan anda. Jadi bagaimana anda membuat padang jualan yang baik?

Dalam pemasaran dalam talian, terdapat dua jenis jualan jualan asas: padang yang direka untuk orang ramai (biasanya dalam bentuk halaman jualan, webinar atau siaran e-mel), dan padang yang dibuat satu-satu (melalui panggilan telefon atau e-mel peribadi).

Produk anda (dan keutamaan peribadi anda) akan menentukan jenis padang yang anda pilih. Sebagai contoh, produk yang sangat tinggi akan menjual lebih baik melalui panggilan telefon daripada melalui e-mel yang disiarkan secara massal.

Sebaik sahaja anda tahu bagaimana anda akan membuat padang anda, anda perlu sama ada menguasai penghantaran padang anda sendiri, atau menyewa orang lain untuk membuat padang untuk anda.

Sebagai contoh, jika anda menggunakan halaman jualan untuk membuat padang anda, anda boleh menyewa seorang penulis iklan yang baik dan pereka yang memahami pemasaran untuk membuat halaman untuk anda. Jika, bagaimanapun, anda akan menghantar padang anda melalui telefon, anda mungkin mahu menyewa jurulatih untuk membantu anda membuat kraf dan berlatih padang anda.

Ingat: ini adalah peluang terakhir yang anda perlu untuk menukar prospek anda, jadi buatlah ia mengira, dan melabur dalam bantuan pakar sekiranya diperlukan!

Kesalahan # 6. Bukan Testing & Tweaking Your Campaigns

Anda mungkin membaca tentang pentingnya ujian banyak kali, jadi mari terus ke titik: adalah anda menguji kempen anda?

Sekiranya jawapannya tidak, kenapa tidak awak?

Kebanyakan orang menyingkirkannya kerana, secara terus terang, ujian boleh kelihatan hebat. Anda perlu membuat hipotesis, menguji hipotesis dengan membuat variasi kempen anda, maka anda perlu menganalisis hasilnya dan mengetahui apa yang bekerja dan apa yang tidak sebelum anda boleh bertindak pada hasil tersebut. Dan apabila teknologi itu tidak semudah itu, semuanya boleh menjadi benar-benar membuat kepala terasa sakit.

Syukurlah, alat semakin baik. Hari-hari ini, terdapat beberapa alat yang cukup mengagumkan yang dapat membantu anda untuk mengecil dan menganalisis hasil kempen anda dengan menekan satu butang.

Berikut adalah alat teratas yang kami cadangkan untuk mempermudah proses ujian dan memaksimumkan penukaran anda:

  • OptinMonster – membuat A / B menguji optin anda membentuk angin dengan keupayaan untuk mencuba kandungan, tajuk utama, susun atur, gaya, dan pencetus opt-in yang berbeza, semuanya dengan satu butang ujian berpecah mudah.
  • CrazyEgg – sesuai untuk memetakan tindakan dan perhatian pengguna laman web anda.
  • AB Tasty – salah satu pengujian AB yang paling komprehensif dan aplikasi ujian multivariate.
  • LuckyOrange – alat yang sempurna untuk menilai mengapa pengguna tidak mengisi borang hubungan anda.

Bacaan yang disyorkan: 36 Alat Pengoptimuman Nilai Penukaran yang Tidak Boleh Diabaikan

Garisan bawah

Pada penghujung hari, penukaran anda bergantung pada seberapa baik anda memahami prospek anda dan seberapa baik anda menyesuaikan keseluruhan perjalanan ke prospek itu, dari saat mereka mendaftar untuk senarai email anda ke saat anda membentangkannya dengan penjualan anda tawaran.

Oleh itu mulakan dengan menetapkan Kesalahan # 1, jika anda belum melakukannya: memahami pelanggan anda biasanya merupakan bahagian yang paling sukar. Sebaik sahaja anda benar-benar melakukan penyelidikan anda, lebih mudah untuk mengenal pasti dengan tepat bagaimana anda boleh memperbaiki lima kesilapan yang lain.

Perangkap yang manakah telah anda jatuh ke? Pernahkah anda menemui penyelesaian? Kami ingin mendengar daripada anda dalam komen!

Tonton video itu: Perang Vietnam: Pertempuran Con Thien – Filem Dokumentari

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: