๐Ÿ‘‰ 6 Alasan Mengapa Kami Beralih dari Livefyre

Program Affiliate WPEngine – Imej Pilihan

Hampir setakat setahun dari hari ini, kami memutuskan untuk membuat suis utama di laman web kami dan menjalankan Sistem Mengulas Livefyre untuk menggantikan komen WordPress lalai. Ia adalah satu produk yang kami jatuh cinta sejak dari awal, dan kami telah menjalin hubungan yang hebat dengan orang-orang di syarikat itu. Malangnya, dengan pemulihan baru-baru ini, kami membuat keputusan untuk memisahkan cara dari Livefyre. Banyak pengguna kami telah meminta kami membuat rencana terperinci tentang reka bentuk dan perubahan baru. Persoalan yang paling biasa yang kami dapat ialah mengapa kami beralih dari Livefyre. Dalam artikel ini, kami akan memberi anda beberapa pandangan mengenai keputusan beralih dari livefyre dan kembali ke komen WordPress lalai.

Kenapa pada mulanya kita jatuh cinta dengan Livefyre

Livefyre menawarkan komen masa nyata, "mengurangkan" spam kerana keperluan pendaftaran, disepadukan dengan media sosial dan membawa perbualan kembali ke laman web ini. Livefyre membenarkan pendaftaran dengan facebook, twitter dll. Pemikiran mengurangkan beban pelayan juga berada di belakang minda kita. Semua yang kedengarannya hebat, tetapi apabila laman web kami berkembang, kami melihat kami mengalami beberapa masalah.

Apa yang terjadi?

1. Komen Masa Nyata

Kami benar-benar menikmati ciri komen masa nyata kerana kami dapat mengadakan perbualan seperti chat dalam komen kami. Ia adalah pengalaman penglibatan terbaik yang pernah kita lihat dari komen. Walau bagaimanapun, ulasan masa nyata menjadi lebih sederhana dan sederhana. Spammer menyedari bahawa mereka hanya satu pendaftaran dari mendapatkan semua komen mereka yang diluluskan di laman web kami.

Nota: Biasanya kami tidak akan menerbitkan e-mel atau alamat IP pengguna. Ini adalah spammer, dan kami merasakan bahawa hanya adil untuk mendedahkan identiti mereka.

Kembali ke titik. Oleh itu, kami mendapati diri kami membersihkan banyak komen ini secara tetap. Ada juga yang dapat melarikan diri dan menetap selama sebulan sehingga pengguna melihatnya dan melaporkannya sebagai SPAM. Salah satu sebab mengapa kami mengekalkan ciri ini semasa menyederhanakan komen-komen ini ialah pautan pengguna ditujukan kepada profil livefyre mereka daripada laman web sebenar mereka. Oleh itu, kami tidak mengaitkan ke tapak kejiranan yang buruk. Ini berakhir apabila Livefyre memutuskan untuk melancarkan ciri baru yang membolehkan pengguna menambah pautan laman web mereka sendiri dan memberikan penerbit laman web NO CONTROL atas pilihan ini. Kami mula melihat peningkatan dalam komen SPAM, jadi kami dengan cepat melumpuhkan ciri masa nyata (yang merupakan perkara utama yang menarik kami ke Livefyre di tempat pertama).

2. Suka SPAM

Salah satu perkara yang menjual kami kepada idea itu ialah memerlukan pendaftaran akan mengurangkan spam. Nah itu benar-benar SALAH. Livefyre mempunyai ciri yang dipanggil Like. Yang jelas dicipta dengan niat yang besar. Bagaimanapun, sistem itu banyak disalahgunakan. Marilah kita menerangkan prosesnya. Mana-mana pengguna livefyre yang berdaftar boleh menyukai komen jika mereka bersetuju dengan apa yang dikatakan. Apabila pengguna menyukai komen, avatar mereka muncul di sebelah komen dengan backlink langsung ke laman pengguna. Belum lagi ia adalah backlink DO-FOLLOW. Berikut adalah screenshot dari blog Livefyre sendiri di mana anda boleh melihat Seperti SPAM dalam kerja-kerja.

Dalam contoh di atas, spammer ini bukanlah yang sangat pintar. Dia menggunakan avatar misteri lalai lalai. Spammers di laman web kami lebih bijak. Mereka mempunyai logo mereka sebagai avatar. Oleh itu, anda akan melihat sekumpulan ikon berwarna-warni yang dikaitkan dengan tapak SEO spammy, laman tawaran kad kredit dan sebagainya. Sesetengah mungkin tidak percaya ini menjadi perkara sebenar, tetapi ini berlaku. Di bawah adalah salah satu profil pengguna yang dilaporkan kepada Livefyre hampir sebulan yang lalu.

Tiada tindakan telah diambil setakat ini. Profil spammer masih aktif atau sekurang-kurangnya kelihatan aktif (kerana ia kelihatan). Sekarang orang ini benar-benar suka setiap komen yang dia baca, atau mereka adalah seorang spammer. Kami memilih untuk percaya yang terakhir. Jangan percaya kita, pergi lihat pautan laman yang disebut dalam profilnya, ia adalah laman web farmasi adsense.

Sekarang anda berfikir apa yang kami nyatakan di atas adalah buruk. Bahagian terburuk adalah bahawa tidak ada pemberitahuan tentang siapa yang suka di laman web anda. Tidak ada cara untuk anda mengetahui siapa SPAMMING tapak anda. Satu-satunya cara untuk mengetahui ialah jika pengguna melaporkannya kepada anda, atau anda secara tidak sengaja pergi ke salah satu jawatan yang lebih lama dan notis ini.

Apabila kami mengetahui bahawa kami adalah mangsa Seperti SPAM pada banyak artikel melalui laman web (dan mungkin lebih banyak yang tidak kita ketahui), kami tahu bahawa kami terpaksa beralih dengan segera. Kami berasa tidak berdaya dan terkawal. Salah satu kelemahan untuk tidak memiliki kandungan anda.

3. Perbualan Sosial

Perbualan sosial adalah pilihan yang sangat baik yang disediakan oleh Livefyre. Anda boleh memilih untuk membawa perbualan anda dari Twitter dan Facebook kembali ke artikel. Dalam teori ini kedengarannya hebat, namun ia masih belum disempurnakan. Kami melihat banyak komen yang tidak relevan yang datang dari Twitter. Ia adalah idea yang baik, ia hanya memerlukan lebih banyak kesempurnaan dan penapis yang lebih baik. Kami mencuba ciri ini di laman web kami, dan ia tidak berfungsi dengan hebat seperti yang sepatutnya.

4. Kesederhanaan

Apabila memilih untuk menggunakan Livefyre, kami berada di bawah tanggapan bahawa terdapat komunikasi dua hala antara Livefyre dan pangkalan data WordPress anda. Yang bermaksud bahawa anda boleh menggunakan moderasi WordPress untuk meluluskan, memadam, atau membalas komen. Itu bukan TRUE. Ia seolah-olah bekerja untuk kita pada mulanya, tetapi baru-baru ini ia kembali. Kami mengemas kini plugin Livefyre, dan tiba-tiba kami mempunyai beratus-ratus komen yang sedang menunggu penyederhanaan. Ternyata semua komen yang kami telah disederhanakan sudah kembali (dan ditandakan sebagai belum selesai). Tidak pasti apa yang berlaku di sana. Kami menghubungi sokongan Livefyre dan mendapat respons:

Kedengarannya seperti anda sedang cuba untuk menyederhanakan komen dari dalam Papan Pemuka WordPress, yang kami tidak menyokong pada masa ini perubahan i.e di papan pemuka anda tidak akan diselaraskan ke Livefyre.

Kami yakin bahawa ia telah bekerja pada masa lalu.Jangan ingat versi mana yang menaik taraf itu, tetapi ia seolah-olah menjadi perkara buruk. Bercakap dengan rakan baik Mitch Canter (@studionashvegas), dan dia berkata ia bekerja di laman webnya juga. Dia berkata ia masih berfungsi untuknya. Oleh itu, kita tidak pasti apa yang berlaku, tetapi bagaimanapun, kita telah dibiarkan beratus-ratus komen untuk dilalui dan semula.

Kami diberitahu agar agar ini berfungsi, kita perlu menyederhanakan komen menggunakan Panel Pemasa Livefyre. Terdapat beberapa sebab mengapa kami tidak menyukai panel pentadbiran livefyre sejak permulaan.

  • Tiada Moderasi Bulk – Jika anda mahu memadam berbilang komen atau menandakannya sebagai spam, tidak ada cara untuk melakukannya dengan mudah. Anda perlu melakukannya secara individu. Ini tetap menjadi masalah walaupun dalam antara muka BARU mereka.
  • Moderatif Miskin Individu – Hanya memadamkan komen memerlukan 2 klik. Satu adalah keputusan untuk memadam, kemudian memberi alasan untuk memadam. Ini boleh membosankan. Ini tetap menjadi masalah dalam antara muka BARU mereka.
  • Tiada kawalan ke atas komen – Apabila kami membuat keputusan untuk bertukar, tidak ada pilihan untuk mengedit ulasan pengguna. Ini menjadikannya lebih sukar untuk menguatkuasakan garis panduan komen. Sebagai contoh seseorang meninggalkan komen yang hebat, tetapi menamatkan pautan tandatangan (yang tidak kami benarkan). Kami sama ada perlu menerima komen sebagai-ada atau memadamkannya. Ini ditetapkan dalam antara muka baru mereka. Anda kini boleh mengedit komen.
  • Menjawab adalah PAIN – Untuk laman web seperti kita, kita sering mendapati keperluan untuk membalas komen. Tidak ada cara mudah untuk melakukan ini. Anda akan melihat komen dalam panel penyederhanaan livefyre. Anda perlu membuka artikel di mana anda dapat melihat komen sebagai menunggu. Luluskannya, dan kemudian balas daripada sana. Ini menjadikan panel penyederhanaan Livefyre cukup berguna. Dalam penyederhanaan backend WordPress, terdapat ciri yang sangat kerap dipanggil Balas dan Meluluskan. Jadi, anda boleh membalas ulasan tanpa membuka tab / tetingkap baharu untuk siaran.

5. Isu Pemformatan

Kami perhatikan bahawa Livefyre menambah CSS tambahan sebagai teks komen untuk sesetengah pengguna. Ia harus semacam masalah pengguna kerana ia hanya berlaku kepada segelintir, tetapi kami menghargai semua pengguna kami. Tidak pasti jika ini telah ditetapkan atau tidak.

Satu lagi perkara yang kami perhatikan ialah menambahkan rehat talian dalam komen anda adalah rasa sakit. Jadi kami akan cuba membalas kepada seseorang dan menampal pautan. Walau bagaimanapun format pemformatan Livefyre akan menghilangkannya. Kadang-kadang juga menyebabkan pautan dipecahkan, jadi kita perlu menambah ruang tambahan antara pautan dan teks selepas itu. Masalah terbesar ialah apabila anda menaip, anda boleh menggunakan Shift + Enter, dan ia akan menunjukkan kepada anda bahawa pemecahan garis berada di sana. Lihat imej di bawah:

6. Bukan kompromi yang adil

Apabila memutuskan untuk menggunakan Livefyre, kami membuat beberapa kompromi. Kami menyerah peluang untuk mendapatkan ciri-ciri keren yang disediakan oleh Livefyre. Tetapi selepas menggunakan Livefyre untuk tempoh yang panjang dan melihat kelemahan, kami merasakan bahawa kami tidak membuat kompromi yang adil. Marilah kita terangkan sedikit.

Tiada Styling Custom

Kami menyedari hal ini apabila kami beralih ke Livefyre. Bila-bila masa anda menggunakan skrip pihak ketiga, anda kehilangan kawalan ke atas beberapa gaya. Pada masa ini, reka bentuk komen kami sepadan dengan tema, dan kelihatan cantik. Dengan Livefyre kita tidak mempunyai kawalan ke atas kelihatan seperti banyak. Mereka tidak mempunyai pilihan pelabelan putih untuk orang ramai. Walau bagaimanapun, kami percaya bahawa perkhidmatan ini disediakan untuk pelanggan peringkat perusahaan.

Tiada Generasi Utama dari Komen

Kami tahu bahawa sebaik sahaja kami beralih ke Livefyre, kami akan kehilangan peluang generasi utama dari borang komen. Kami melakukan pengalihan komen untuk pengguna kali pertama serta memberi pengguna keupayaan untuk melanggan surat berita daripada komen. Kami bercakap dengan pasukan Livefyre mengenai menambah ini. Intinya adalah bahawa tiada penyelesaian yang mudah. Penyelesaian yang mereka usulkan ialah terdapat API yang tersedia yang boleh kita gunakan untuk menyambung ke sistem mereka dan mengumpul e-mel jika pengguna menyemak kotak centang. Tidak ada cara yang mungkin untuk melakukan pengalihan komen.

Proses pemikiran pasukan kami sedikit sebanyak seperti ini:

Untuk membolehkan kita menggunakan platform ini dan mendapatkan ciri-ciri yang kita mahu, kita perlu membina diri kita sendiri. Sedangkan terdapat sistem komen yang baik di tempat yang lebih mudah untuk bekerja dengan. Terdapat banyak plugin yang sedia ada. Baik keputusan itu sebulat suara.

Pendaftaran Pihak Ketiga

Sekali lagi, kami sedar ini apabila kami mendaftar untuk menggunakan Livefyre. Kami tahu bahawa kami perlu meminta pengguna kami mendaftar dengan perkhidmatan pihak ketiga "Livefyre" untuk memberi komen di laman web kami. Kami percaya bahawa ia adalah untuk kebaikan yang lebih baik kerana kami akan mempunyai perbualan bermakna dan ciri-ciri tambahan yang lain. Semua WordCamp yang kami hadiri, kami sentiasa mempunyai beberapa pengguna yang datang dan mengadu tentang sistem komen. Kami mendapat banyak e-mel pengguna mengenainya juga. Orang ramai menghadapi masalah mengulas di sebalik firewall, sesetengah orang merasakan kebebasan mereka untuk memberi komen mengenai WPBeginner telah hilang. Ya, beberapa bulan lagi Livefyre menambah tetamu mengulas sebagai ciri. Tetapi ia masih menggalakkan pengguna untuk mendaftar dengan Livefyre selepas itu. Ini sekali lagi tidak kompromi adil. Kami membiarkan pengguna kami turun. Ramai daripada mereka berhenti mengulas. Beberapa orang akan memberi komen melalui e-mel untuk memberitahu kami jika kami membuat kesilapan dan sebagainya. Ini benar-benar mengecewakan untuk kami. Sesetengah pengguna ini berkata, mereka dengan senang hati akan mendaftar untuk memberi komen, jika mereka mendaftar untuk WPBeginner. Tetapi kami memerlukan mereka mendaftar dengan pihak ketiga. Kami bercakap dengan Livefyre mengenai perkara ini. Mereka mempunyai API perusahaan yang akan membolehkan anda menyimpan pangkalan pengguna anda sendiri. Semua data pengguna akan menjadi milik anda. Walau bagaimanapun, proses pengintegrasian tidak kelihatan seperti lurus ke hadapan. Jangan ingat semuanya, tapi pada dasarnya kita perlu membuat bbPress atau pangkalan data BuddyPress berasingan untuk memegang semua pengguna. Ia hanya berbunyi terlalu mengelirukan.Kami memilih untuk tidak meneruskannya.

Pada masa itu, kompromi-kompromi ini tidak terdengar seperti masalah besar berbanding dengan semua ciri-ciri keren yang kami dapatkan dengan Livefyre. Namun begitu masa berlalu, kami dapat melihat gambaran yang lebih jelas dari pengalaman kami.

Jadi apa sekarang?

Nah, kami telah bertukar kepada sistem komen WordPress terbina dalam. Beberapa pengguna menghantar e-mel kepada kami untuk bertanya apa yang kami gunakan untuk menambah log masuk dengan pilihan Twitter / Facebook yang anda lihat di bawah. Kami menggunakan gabungan dua plugin (oleh pengarang yang sama @ otto42) dipanggil Simple Twitter Connect dan Simple Facebook Connect.

Kemas kini 12 Oktober 2012: Kami menyingkirkan log masuk twitter dan pilihan log masuk FB terutamanya kerana kita melihat bahawa orang tidak menggunakannya. Menghapuskannya memberi impak yang besar pada masa beban. Kami lebih suka mempunyai tapak lebih cepat untuk majoriti

Kami telah bertemu dan berbual dengan ramai pengguna yang suka menggunakan Livefyre. Walaupun ia tidak sesuai untuk laman web kami, anda lebih bersedia untuk mencuba sendiri. Kami ingin mendengar pendapat anda mengenai Livefyre. Jika anda mempunyai pendapat, jangan terangkan komen di bawah.

Tonton video itu: Pemasaran Gabungan. Bagaimana Mempromosikan WPEngine Berjaya

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: