๐Ÿ‘‰ Gantikan skrip jQuery WordPress dengan default Google Library

Shopify Pemulihan Troli Ditinggalkan: Bagaimana Meningkatkan Penjualan 40% Atau Lebih

Terdapat skrip lalai yang datang dengan setiap pemasangan WordPress. Skrip ini dilupuskan untuk penulis tema dan plugin untuk digunakan dalam kerja mereka. Dari pengalaman kami, jQuery adalah salah satu skrip yang paling banyak digunakan dalam plugin dan tema. Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda cara mengganti skrip jQuery WordPress lalai dengan skrip Perpustakaan Google.

Anda mungkin tertanya-tanya mengapa anda harus mengganti skrip jQuery WordPress lalai dengan yang satu dari Perpustakaan Google? jQuery sedang digunakan di banyak tapak termasuk yang besar. Perpustakaan Google telah menjadi piawaian untuk memasukkan skrip dalam reka bentuk web. Ia mungkin kerana Perpustakaan Google menggunakan CDN Google yang sangat kuat. Kerana ia kini telah menjadi standard, banyak laman web lain menggunakannya juga. Kemungkinan pengguna laman web anda juga telah melawat salah satu laman web lain yang menggunakan Perpustakaan Google untuk skrip. Oleh itu, skrip itu telah di-cache dalam penyemak imbas pengguna anda. Ini menjadikan memuatkan skrip jQuery dengan cepat pada pengguna. Di dunia hari ini ketika kita berjuang untuk setiap mikrodetik dan mengoptimumkan laman web kami, siapa yang tidak suka memotong satu mikrosecond dari waktu pemuatan?

Sekarang anda mungkin tertanya-tanya, bagaimana saya melakukan ini? Baiklah cukup mudah. Buka tema anda functions.php fail dan tampal coretan berikut:

// Membuat jQuery Google API fungsi modify_jquery () {if (! Is_admin ()) {// komen keluar dua baris seterusnya untuk memuat salinan tempatan jQuery wp_deregister_script ('jquery'); wp_register_script ('jquery', '//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.1/jquery.min.js', false, '1.8.1'); wp_enqueue_script ('jquery'); }} add_action ('init', 'modify_jquery');

Anda telah selesai dengan ini. Semasa kita bercakap mengenai mengoptimumkan masa beban WordPress, anda juga perlu melihat Bagaimana plugin WordPress mempengaruhi masa beban laman web anda. Satu lagi sumber yang baik adalah bagaimana untuk menambah skrip di WordPress dengan cara yang betul.

Nota: Anda tidak boleh melakukan ini dengan tema atau plugin yang anda tidak akan mengawal selamanya (i.e laman web klien, tema percuma / komersil atau plugin yang anda ingin mengedarkan kepada orang ramai). Di tapak anda sendiri, helah ini membawa faedah prestasi. Tetapi jika anda tidak menyimpan jQuery anda sehingga tarikh, maka anda menjalankan risiko mempunyai masalah keserasian plugin. Anda sentiasa boleh menggunakan plugin: Gunakan Google Perpustakaan. Plugin ini membolehkan laman web anda menggunakan perpustakaan javascript biasa dari CDN Perpustakaan AJAX Google, bukannya dari salinan WordPress sendiri. Ia juga memastikan perpustakaan sentiasa terkini selagi anda menyimpan plugin itu sehingga kini.

Tonton video itu: Seminar Interaktif Meningkatkan Penukaran Jualan Anda

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: