👉 Adakah ini Model Penempatan Produk Masa Depan dalam plugin WordPress Percuma?

WPBeginner akan menghadiri WordCamp Louisville 2010

Sehingga baru-baru ini, penempatan produk dalam plugin WordPress percuma sentiasa menjadi tugas yang mencabar. Kami telah melihat banyak kaedah yang digunakan oleh pemaju. Sesetengah termasuk iklan sepanduk pada halaman pilihan plugin, yang lain mengeluarkan versi "lite" dari pemalam, ada beberapa popup peti cahaya yang digunakan dalam backend untuk mempromosikan, tetapi tidak ada kaedah tersebut yang menarik seperti yang kita lihat muncul. Ia pertama kali dilakukan oleh Automattic dalam plugin Jetpack mereka, dan kini WooThemes mengikuti petunjuk dengan penciptaan terbaru mereka yang dipanggil WooDojo. Oleh kerana tidak ada nama untuk model penempatan produk ini, kami akan mengambil kebebasan untuk memanggilnya "The Teaser Model". Anda mungkin tertanya-tanya apa model Teaser ini? Pada dasarnya model penggoda membolehkan anda menyenaraikan banyak ciri ke dalam satu papan pemuka besar di mana anda hanya boleh mengaktifkan yang anda mahu. Walau bagaimanapun, beberapa ciri dalam senarai akan menjadi komersial. Jadi anda melihat apa pilihan, tetapi anda perlu membayar untuk mendapatkannya.

Aspek yang paling menarik dari "The Teaser Model" adalah bahawa ia adalah cara yang sangat kreatif untuk plugin komersil untuk memasukkan repositori plugin WordPress. Nota: Plugin komersial TIDAK dibenarkan dalam repositori plugin (dan tidak seperti tema komersil, tiada penyenaraian plugin komersil di WordPress.org).

Oleh itu mari kita lihat apa yang dimaksudkan dengan "Model Teaser" ini dan bagaimana ini dapat disalahgunakan.

Kami akan menggunakan Jetpack sebagai contoh kajian kes. Oleh itu, apabila anda mula mengaktifkan Jetpack (plugin PERCUMA), TIDAK berfungsi terus dari kelawar. Anda MESTI mempunyai akaun WordPress.com untuk berfungsi. Oleh itu, apabila anda mengakses skrin Jetpack, anda akan melihat senarai semua ciri yang tersedia. Di antara sekumpulan pilihan PERCUMA, terdapat VaultPress (promosi promo berbayar).

Adalah penting untuk diperhatikan, bahawa kita tidak ada apa-apa terhadap VaultPress. Sebenarnya, kami menggunakannya di laman web kami. Jadi pada dasarnya, sebaik sahaja anda menyambung ke WordPress.com semua ciri-ciri lain akan tersedia kecuali untuk VaultPress (Kerana anda perlu membelinya).

Kami melihat ini beberapa ketika dahulu dan fikir ini kreatif. Tetapi baru-baru ini dengan pelancaran WooDojo, kami fikir idea ini berpotensi untuk menjadi trend seterusnya. Berikut adalah cara bagaimana Woo melakukan peletakan produk mereka:

Kini sementara mereka hanya mempromosikan plugin PERCUMA mereka yang lain, idea ini berpotensi. Kami tidak akan terkejut jika WooCommerce (yang mempunyai banyak sambungan berbayar) sebenarnya menyesuaikan gaya widget mencari backend mereka (menjual jual PAID).

Jadi, anda tertanya-tanya bagaimana model ini dapat disalahgunakan secara kreatif? Pada dasarnya mana-mana plugin PAID boleh menggunakan model ini untuk berfungsi dalam repositori, mendapatkan pendaftaran pengguna baru (e-mel dan lain-lain), dan menjual produk berbayar mereka.

Sesiapa sahaja boleh menghendaki pengguna untuk "Sambung" dengan laman web mereka. Menyambungkan bermakna pengguna MESTI membuat akaun (akaun percuma, tetapi anda boleh membuat pilihan yang dibayar pada halaman keahlian). Walaupun ia adalah akaun PERCUMA, anda masih dapat mengumpul emel mereka. Pengguna tidak mempunyai pilihan tetapi untuk menyambung sebaliknya pemalam tidak akan berfungsi. Sebaik sahaja mereka telah menyambungkan perkhidmatan anda, anda boleh melaksanakan satu klik membeli / memasang ciri-ciri. Oleh kerana anda mempunyai alamat e-mel mereka (kerana mereka adalah pengguna anda), anda boleh menggunakannya untuk menjual produk baru anda.

Adakah anda fikir ini adalah masa depan penempatan produk dalam plugin WordPress Percuma? Akan suka mendengar pemikiran masyarakat mengenai perkara ini. Ia juga menarik untuk melihat jika lebih banyak pemaju memindahkan model pembangunan mereka dengan cara ini. Daripada membuat banyak plugin kecil, haruskah mereka menyatukan semua produk mereka ke satu tempat? Ini juga akan masuk ke dalam hitungan muat turun kerana sering orang mungkin memuat turun plugin hanya untuk satu ciri daripada banyak yang boleh ditawarkannya. Tetapi jumlah muat turun akan jauh lebih tinggi.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: