๐Ÿ‘‰ Adakah Bar Admin Pentadbiran WordPress Perlu Jatuh Lebih?

WPEngine vs SiteGround WordPress Hosting

Sekiranya anda bermain dengan WordPress 3.3 (Live Demo included) seperti kami, maka anda mungkin telah menyesuaikan diri dengan bar admin baru. Cukup jujur, kami suka reka bentuk bar admin baru. Ia kelihatan sangat bersih (sehingga pengarang plugin memecahkannya). Sebagai pengarang plugin, anda mempunyai banyak kebebasan, tetapi anda juga mempunyai tanggungjawab yang besar. Terdapat cangkuk yang tersedia untuk penulis plugin untuk menambah widget papan pemuka, menu bar admin dll. Tetapi apa yang berlaku apabila banyak penulis plugin mula menambahkan item mereka ke dalam bar admin? Kami berakhir dengan huru-hara yang garang untuk pengguna dengan resolusi yang lebih kecil (bukan mudah alih). Majoriti pemaju kami menggunakan saiz skrin melebihi 1600px. Tetapi masih ada pengguna yang mempunyai resolusi 1200px atau 1024px. Heck walaupun dengan resolusi 1600, yang diperlukan hanyalah 10 plugin untuk memecahkan bar admin. Lihatlah tangkapan skrin di bawah:

O dan jika anda mempunyai 10 plugin menambah bar admin pada resolusi seperti 1200px atau lebih. Anda akan mempunyai drop menu ke garisan kedua serta kawasan Howdy.

Jadi apa yang kita cadangkan?

Kita perlu mempunyai menu bar admin dipanggil "Lagi" sebagai drop down. Sama dengan cara Google memilikinya.

Dalam penurunan ini, semua plugin akan jatuh di sana. Ini akan membolehkan pengarang plugin berpegang kepada antara muka pengguna tertentu (UI) yang akan memberikan pengalaman pengguna yang lebih baik. Ini juga akan menghalang sebarang percanggahan. Sekiranya anda melihat dalam tangkapan skrin pertama di atas, plugin W3 Total Cache akan dipaparkan selepas carian. Itu hanya tidak konsisten. Frederick mungkin mempunyai tahap kebenarannya untuk menjadi 1000 atau sesuatu untuk memastikan bahawa pluginnya berakhir pada tempat terakhir (yang akan menjamin lebih pendedahan). Sehingga WordPress 3.2, ia hebat. Tetapi dengan WordPress 3.3, carian tidak lagi terapung dengan betul, yang menjadikannya kelihatan pelik untuk pemula.

Apa yang kita katakan ialah kita memerlukan antara muka pengguna yang lebih konsisten.

Isu seterusnya adalah bagaimana kita menghalang penyalahgunaan dengan lebih banyak jatuh turun? Pengarang Plugin hanya menambah item mereka ke bar admin memikirkan ia penting. Tetapi tidak kira apa yang mereka fikirkan. Pengguna sepatutnya mempunyai pilihan dalam perkara ini. Hanya kerana kami menggunakan plugin WP-Bitly tidak bermakna bahawa semua editor kami perlu melihat menu "Shortlink" dalam bar admin. Harus ada cara untuk menghapuskan item menu dari bar admin jika pengguna tidak menginginkannya di sana.

Apa pendapat kamu? Adakah kita memerlukan lebih banyak dropdown untuk bar admin WordPress? Ingin mendengar pendapat anda.

Tonton video itu: Kajian SiteGround. Adakah SiteGround Laman Web Hosting Terbaik Atau Hosting WordPress Terbaik 2018

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: